Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

"ΑΓΩΝΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η ΑΓΩΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Για τους εκπαιδευτικούς που πέρσι αρνούνταν την αξιολόγηση σε ποσοστό 40-50% σήμερα το θέμα αυτό είναι μια πραγματικότητα που πρέπει ν αντιμετωπίσουν.
Αυτό ακριβώς το θέμα, της αξιολόγησης και πιο συγκεκριμένα του Προεδρικού Διατάγματος που την περιγράφει είναι το βασικό αντικείμενο της Αγγέλας Τσαγκάλου Προέδρου του ΠΕΠ Πελοποννήσου.
Στο μοριοδοτούμενο (με 7 μόρια σε πρώτη φάση) και πιστοποιημένο από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και τη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης , σεμινάριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών παρουσιάζεται βήμα προς βήμα το πλάνο της αξιολόγησης με όλα τα κριτήρια αλλά και τα 36 υποκριτήρια βάσει των οποίων θα γίνει η τελική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Όπως εξηγούν οι ειδικοί εισηγητές, "στο προσωπικό portoforio του καθένα πρέπει να περιλαμβάνεται όχι μόνο το στοχευμένο μάθημα και την επικοινωνία δασκάλου-μαθητή που χτίζεται μέσα από τη διδασκαλία αλλά και ένα πλήθος δραστηριοτήτων, πρωτοβουλιών μέσα αλλά και έξω από το σχολείο, ικανότητα στη λήψη αποφάσεων και στη διαχείριση κρίσεων, συμμετοχή σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά συνέδρια και σεμινάρια που δείχνουν τη διάθεση για συνεχή επιμόρφωση, αλλά και την ακριβή και έγκαιρη πληροφόρηση που φθάνει  πλέον στα σχολεία.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου θα εξελιχθεί σε τρία Σαββατοκύριακα  με στόχο ο κάθε εκπαιδευόμενος -εκπαιδευτικός να φτιάξει και να παρουσιάσει το δικό του σχέδιο μαθήματος , κάτι που συμπεριλαμβάνεται στο προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση.  
Για πληροφορίες συμμετοχές και περισσότερες λεπτομέρειες www.eef.gr
  

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



ΕΤΗΣΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 500 ΩΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
Ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα 500 ωρών στην ειδική εκπαίδευση που παρέχει πιστοποίηση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και μοριοδοτείται για τους εκπαιδευτικούς ειδικού προσωπικού  και σύντομα για τους εκπαιδευτικούς ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων ξεκινά για 10  χρονιά φέτος η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον που οι απαιτήσεις για τους εκπαιδευτικούς γίνονται ακόμη περισσότερο η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ δεν μπαίνει στο περιθώριο αλλά στην καθημερινότητα της σχολικής τάξης.

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Το πρόγραμμα εστιάζει στην αντιμετώπιση των εμποδίων στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στα πλαίσια της Καθολικής Σχεδίασης ή Σχεδίαση για Όλους, που είναι ο συστηματικός τρόπος παροχής εκπαιδευτικών μέσων και υπηρεσιών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές στη μέγιστη δυνατή έκταση λειτουργικών δυνατοτήτων τους. Η Καθολική Σχεδίαση είναι το επιστημονικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες και: α) παρέχει ευελιξία στους τρόπους παρουσίασης των εκπαιδευτικών πληροφοριών, στους τρόπους που οι μαθητές αποκρίνονται ή επιδεικνύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, στους τρόπους εμπλοκής τους στη διαδικασία της μάθησης β) μειώνει τα εμπόδια στη διδασκαλία, παρέχει κατάλληλη υποβοήθηση, διευκολύνσεις και προκλήσεις και υποστηρίζει την επίτευξη υψηλών προσδοκιών για όλους τους μαθητές, γ) παρέχει Υπηρεσίες Υποστηρικτικών Τεχνολογιών (ΥΤ), που μπορεί να είναι κάθε συσκευή, εξοπλισμός, μέσο ή υλικό και λογισμικό πληροφορικής που χρησιμοποιείται για την επαύξηση, διατήρηση ή βελτίωση της λειτουργικής ικανότητας κάθε μαθητή.


Σκοπός του σεμιναρίου είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία να αποκτήσουν τη γνώση και τα εφόδια τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο ώστε μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο δύσκολο έργο τους.

Ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
•Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Δομές
•Νομοθετικό Πλαίσιο, ΑΠΣ και ΔΕΠΣ Ειδικής Αγωγής
•Διεπιστημονική Συνεργασία
•Παιδαγωγική της Ένταξης και συμπερίληψη
•Αναλυτικά Προγράμματα Εκπαίδευσης: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές
•Αρχική – Ενδιάμεση και Τελική Αξιολόγηση των μαθητών
•Διαδικασία Διάγνωσης – Διαφοροδιάγνωσης
•Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
•Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης
•Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες
•Κατηγοροποίηση – Αξιολόγηση – Διάγνωση των ΜΔ
•Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία,Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση
•Κατάρτιση και Εφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)
•Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία
•Στοιχεία Γενικής, Εξελικτικής, Σχολικής και Κλινικής Ψυχολογίας
•Νόηση- Νοημοσύνη: Ορισμοί και Έννοιες
•Συσχέτιση Νοημοσύνης και Μάθησης
•Εκπαιδευτικές Ανάγκες παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια
•Συστήματα Ταξινόμησης Νοητικής Ανεπάρκειας
•Σύνδρομο Down
•Ψυχοκινητική ανάπτυξη
•Εγκεφαλική παράλυση
•Διαταραχές Κινητικότητας
•Πολυαναπηρίες
•Εκπαίδευση Παιδιών με Τύφλωση
•Εκπαίδευση Παιδιών Κώφωση και Τυφλοκώφωση
•Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος:Αυτισμός:Γνωστικές και Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις
•Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος:Asperger
•Μοντέλα και Προσεγγίσεις Παρέμβασης στον Αυτισμό
•Συμπτώματα, Κλινική Εικόνα, Διάγνωση και αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ
•Προσαρμογές και διευκολύνσεις με υποστηρικτικές τεχνολογίες
•Λογισμικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
•Τεχνικές χρησιμοποίησης των Λογισμικών και των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών
•Συμβουλευτική και Στήριξη Μαθητών
•Συμβουλευτική και Στήριξη Οικογένειας

Η Διάρκεια του προγράμματος είναι 500 ώρες για ένα χρόνο
Στη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος περιλαμβάνονται:
Εισηγήσεις, Πρακτική άσκηση,Συμμετοχή σε συνέδριο, e-learning (ασύγχρονη παρακολούθηση μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα), παροχή Λογισμικού, Αξιολόγηση των επιμορφούμενων για την πιστοποίηση των σπουδών
Στο τέλος του προγράμματος δίνεται ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ στην ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ από το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τόπος Διεξαγωγής:Αθήνα–Λάρισα–Θεσσαλονίκη

Τμήματα μέχρι 40 ατόμων
*Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας


Πληροφορίες στη γραμματεία της ΕΕΦ τηλ. 2103635701
κα Θεοδωροπούλου Σούλα (ώρες 10.00-14.00)
κα Ζωγοπούλου Δήμητρα (ώρες 15.00- 19.00)
Για επιπλέον πληροφορίες 6944333134
Αποστολή της αίτησης(επισυνάπτεται) υποχρεωτικά με e-mail στο: eefeidiki@gmail.com , eef.athens@gmail.com

Οι υπέροχες μέρες μια αυτοκτονία και η διέξοδος

Στην τελευταία ταινία του Βίμ Βέντρες «Υπέροχες Μέρες», ο Χιραγιάμα (Κότζι Γιακούσο) ζει τις μέρες του σε μια υπέροχη χαρμολύπη. Η μοναξιά ...