ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών που καθιερώθηκε στις 5 Οκτωβρίου για πρώτη φορά το 1994 από την UNESCO, για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.
Με αφορμή
αυτή την ιδιαίτερη μέρα, αλλά και την Έκθεση της Κομισιόν που διαπιστώνει πως
σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% οι Έλληνες μαθητές έχουν χαμηλές επιδόσεις στα
μαθηματικά, στην Έκθεση και στις Φυσικές Επιστήμες, ενώ υστερούν σε ποσοστό
27.3% στην ανάγνωση , ρωτήσαμε τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Παναγιώτη Φιλντίση, πώς κρίνει και πώς ονειρεύεται το δημόσιο σχολείο.
«Είναι δεδομένο, ότι η παροχή της εκπαίδευσης
στη χώρα μας, υστερεί στους τομείς της παιδαγωγικής προσέγγισης και της χρήσης
διδακτικών εργαλείων. Αυτοί οι δύο πυλώνες κάνουν ελλειμματική τη μόρφωση των
μαθητών μας. Με δεδομένο την έλλειψη επιμορφωτικών κύκλων για τους
εκπαιδευτικούς στα θεματικά πεδία, έχουμε μη επαρκείς εκπαιδευτικούς και μη
οργανωμένο και αποτελεσματικό εκπαιδευτικό μοντέλο. Αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις
στη διαδικασία της μάθησης», επισημαίνει με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα
Εκπαιδευτικού στις 5 Οκτωβρίου, ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Παναγιώτης Φιλντίσης.
ΕΡ Το 35.8% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά .
Το 32.7% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες . Ποια είναι η
άποψή σας για το θέμα αυτό , αλλά και γενικότερα η θέση της Ένωσης Ελλήνων
Φυσικών;
ΑΠ: Με δεδομένο την
ιδιοτυπία τν θετικών επιστημών, έχουμε την υστέρηση κατανόησης των εννοιών
τους, επειδή οι μέθοδοι διδασκαλίας τους δεν είναι σύγχρονοι και δεν έχουν
σχέση με τα νέα κοινωνικά πρότυπα και τις απαιτήσεις . Στη σχολική τάξη η
αλληλεπίδραση είναι απαραίτητη για να ενταχθεί ο μαθητής στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Χρειάζεται να προσεγγισθούν πιο αποτελεσματικές και ελκυστικές
μέθοδοι»
ΕΡ: Με την πολυετή διδακτική εμπειρία που έχετε ως
εκπαιδευτικός, αλλά και με την εμπειρία σας από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, τι
προτείνετε για να γίνει ελκυστικότερη και πιο σύγχρονη η εκπαιδευτική
διαδικασία;
ΑΠ: Φορείς της
Εκπαίδευσης δημόσιοι, ιδιωτικοί και μη κερδοσκοπικοί πρέπει να πάρουν
πρωτοβουλίες για ένα πιο σύγχρονο τρόπο διδασκαλίας και εναλλακτικούς τρόπους
προσφοράς και μετάδοσης της πληροφορίας, ο καθένας στο δικό του γνωστικό
αντικείμενο. Με πυλώνες δράσεις έξω από
το σχολείο, όπως «μαθαίνω και έξω από την τάξη» με διαγωνισμούς festival και θερινά σχολεία μπορεί να
δοθεί μια άλλη διάσταση της επαφής των μαθητών με τη γνώση. Μια νέα διαδικασία
αφομοίωσης. Με διδακτικά εργαλεία όπως τα STEM ( συνδυασμός Μαθηματικών
Φυσικών Επιστημών Μηχανικής
,Κατασκευών) , ο μαθητής συμμετέχει στη διερεύνηση και αποκωδικοποίηση των
εννοιών, άρα και πιο εύκολα στην κατανόησή τους. Άρα το ανοικτό σχολείο με
συμμετοχή όλων των παραγόντων και φορέων της Εκπαίδευσης , είναι αυτό που θα
δημιουργήσει συνθήκες αλληλεπίδρασης των πρωταγωνιστών της τάξης, των
εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Ας έχουμε πρωτοπόρες
ιδέες και καινοτόμες προτάσεις, όπως για παράδειγμα, οι δράσεις που σχετίζονται με τη σχέση Επιστήμης και Τέχνης . Έτσι μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να
προσεγγίσουν βιωματικά τα επιστημονικά πεδία.
Ας τολμήσει και το
Υπουργείο Παιδείας να υλοποιήσει το όραμα των εκπαιδευτικών που είναι το
ανοιχτό σχολείο.
Εμείς στην Ένωση
Ελλήνων Φυσικών είμαστε διατεθειμένοι να υποστηρίξουμε και να συμβάλλουμε στη
νέα μορφή του εκπαιδευτικού συστήματος που θα έχει στο επίκεντρό του τον μαθητή
και τις ανάγκες του».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου