Ανάγκη για περισσότερες τάξεις υποδοχής προσφύγων και διαπολιτισμικά σχολεία

Ανάγκη για περισσότερα διαπολιτισμικά σχολεία


 

Στις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων που δημιουργήθηκαν το 2016, εφαρμόζεται εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα 4 ωρών κάθε μέρα που καλύπτει την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, των μαθηματικών , των αγγλικών και των τεχνολογιών πληροφορικής, ενώ περιλαμβάνει αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Στην Κεντρική Μακεδονία που σύμφωνα με τον Διευθυντή Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έχει υποδεχθεί 4000 προσφυγόπουλα, λειτουργούν 34 τέτοιες ΔΥΕΠ.

Λίγες, εάν σκεφτεί κάποιος τις βασικές ανάγκες που υπάρχουν και θα διογκώνονται ακόμη περισσότερο.

Ακόμη λιγότερες εάν διαπιστώσει κανείς ότι στις προσφυγικές δομές δεν υπάρχουν τμήματα προετοιμασίας και ένταξης των παιδιών που θα φοιτήσουν στα ελληνικά σχολεία.

Στην περίοδο της πανδημίας, μέσα στο γενικότερο κλίμα ανησυχίας που υπάρχει ακόμη και στις σχολικές μονάδες  , ο εκπαιδευτικός καλείται να αναλάβει πολλαπλούς ρόλους. Εκτός από τα τμήματα ΔΥΕΠ , υπάρχουν και λειτουργούν και τα διαπολιτισμικά σχολεία , στα οποία πλέον εντάσσονται και προσφυγόπουλα.Ο χαρακτήρας του διαπολιτισμικού σχολείου αλλά και ο ρόος του είναι ακριβώς αυτός. Να φέρνει σ επαφή διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες και να μαθαίνει στους μαθητές την κατανόηση, την αποδοχή, την συνεργασία.

«Όσοι ασχοληθούν με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση θα μπορούν να στελεχώσουν τις μονάδες που θα δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα» , λέει ο εκπαιδευτικός Γιώργος Βρακάς.

Τα σεμινάρια διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, συνολικής διάρκειας 400 ωρών , ανταποκρίνεται στα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί σχεδόν καθημερινά ένας εκπαιδευτικός.

Ορισμένες από τις θεματικές που αναπτύσσονται στη διάρκειά του είναι:

ει ο εκπαιδευτικός Γιώργος Βρακάς.


Τα σεμινάρια διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, συνολικής διάρκειας 400 ωρών , ανταποκρίνεται στα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί σχεδόν καθημερινά ένας εκπαιδευτικός.

Ορισμένες από τις θεματικές που αναπτύσσονται στη διάρκειά του είναι:

·  των προσφύγων.

·  Ευρωπαϊκές και Εθνικές Πολιτικές διαχείρισης και πολιτισμικής ετερότητας

·  Ο ρόλος του σχολείου στη διαχείριση της ετερότητας

·  Η αξιοποίηση μαθημάτων όπως η ιστορία και τα μαθηματικά ως εργαλεία διαπολιτισμικής αγωγής

  • Διαπολιτισμικές δεξιότητες του-της εκπαιδευτικού
  • Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ως ξένη γλώσσα
  • Διαπολιτισμική εκπαίδευση και Φύλο
  • Οικογενειακό περιβάλλον και σχολικές επιδόσεις σε πολυπολιτισμικές σχολικές μονάδες
  • Η αξιολόγηση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση.

 

https://www.eef.gr/events/diapolitismiki-ekpaideusi-eterotita-apodoxi-entaksi-kai-sxoleiou

 

Φωτό «Η Ραϊσα τόσκασε» εκδ Πηγή Βιβλίο του εκπαιδευτικού Γιώργου Κεραμιδά, από τη σειρά «Σχολικά Παραστρατήματα»

 

 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Το Μουρουνέλαιο του Απόστολου Τζιτζικωστα, το γραφείο του Πεντζίκη και άλλες ιστορίες Ελληνικό Φαρμακευτικό Μουσείο

Τα μυστικά της Κατακόμβης: Ποιος ήταν ο τόπος μαρτυρίου του Αγίου Δημητρίου Θρύλοι, ιστορίες και ευρήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.